De website en facebook beginnen te werken

De website en facebook beginnen te werken

Een maand geleden lazen we over Yvet: een jonge gedreven dierenarts in Nuland die een breder doel voor ogen heeft. Meer mensen bereiken, haar dierenkliniek beter op de kaart zetten en het suffe imago, waarmee dierenklinieken over het algemeen mee kampen, veranderen. Hiervoor nam zij een communicatiebureau onder de arm. Wat is er allemaal gebeurd sindsdien? Yvet vertelt.

Communicatiebureau

“Het gaat er goed, we zitten midden in ons hoogseizoen en ik heb net een nieuwe assistent erbij aan genomen. De samenwerking met het communicatiebureau in de Gruyterfabriek was leerzaam. Aangezien het niet in mijn opleiding zit, is het inschakelen van een professional leerzaam. Het bureau heeft geluisterd naar onze vragen, alles voor ons in kaart gebracht en structuur aangebracht in de dagelijkse hectiek. Normaal deden we de communicatie ad hoc, tussen de operaties door zeg maar. Maar nu hebben we een lange- en korte termijn planning gemaakt en deze tot in de detail uitgewerkt. De uiteindelijke uitvoering van de acties ligt bij ons. Gelukkig is het team enthousiast en willen we echt allemaal werken naar een beter resultaat.

Verfrissend

“Ik vond het verfrissend om een professional in te huren die kritisch was en kijkt naar onze mankementen. Daar leren wij alleen maar van. Het belangrijkste is de structuur, het overzicht en de rust die het bureau mij gegeven heeft. En dit straalt weer uit op het personeel. De rollen zijn voor iedereen meer helder en dus is het ook duidelijker om iemand aan te spreken op zijn of haar verantwoordelijkheid.”

Klantgesprekken in de avond

Niet alleen heeft Yvet gesproken met het communicatiebureau, maar ook met haar klanten. Om er zo achter te komen waar ze tevreden over zijn en wat juist beter kan? “In de avonduren hebben we gesproken met een doorsnede van onze klanten. Met de uitkomsten gaan we nu verder.”

Online werkt

“Steeds meer klanten komen af op onze website en Facebook. Echt ontzettend leuk om te zien dat professionele externe communicatie dus ook echt werkt."

Het is hoogseizoen voor dierenartsen, dus er moet hard worden gewerkt aankomende maanden. “Wij gaan ons focussen op het uitwerken en implementeren van de uitkomsten van de klantgesprekken. Speerpunten daarbij zijn het belonen van loyaliteit van onze klanten en het proactief ontzorgen van hen”.

Blijf je Yvet volgen? Over vier weken weer een nieuw verhaal!

De website en facebook beginnen te werken