Drive the Passion, dromen worden werkelijkheid

Drive the Passion, dromen worden werkelijkheid

Drive the Passion is een bijzondere autoverhuurder. Ze verhuren auto’s waarvan mensen dromen om erin te mogen rijden, auto’s die jongens boven hun bed hebben hangen. Als je erin stapt voel je de sensatie. Als je de sleutel omdraait en je hoort het geluid van de motor, begint de adrenaline te stromen. Let the Ride begin!

Luc (25) en Ted (23) Scholten zijn broers en al van jongs af aan geïnteresseerd in ondernemen. Ted: “Dat begon al toen we klein waren en in bomen klommen, pruimen plukten en die langs de weg verkochten.” Ted studeerde Technische Bedrijfskunde en deed daarna een Master International Economics and Business. Luc deed de opleiding Commerciële Economie en schreef een scriptie in de vorm van een ondernemingsplan voor zijn eigen onderneming. “Wij hebben altijd de mogelijkheid gehad om van auto’s te genieten, onze oom had een prachtige rode Porsche uit ‘73. Ik dacht: als wij nu een mooie auto kopen en die aanbieden tegen een kleine vergoeding, zodat andere mensen die ervaring ook kunnen meemaken, hoe mooi is dat? Vanuit die gedachte hebben we ons plan ontwikkeld.”

Begin van een mooi avontuur

Ted: “We hadden zelf goed gespaard en konden daarvan de kosten van onze eerste auto grotendeels betalen, maar we hadden nog een bedrag van € 25.000,- nodig voor bedrijfsfinanciering, importkosten etc.” Luc: “We dachten we leggen zelf het grootse deel in, dan is het voor een bank minder risicovol. Maar dat maakte niets uit. Alles wat rijdt en roest daar gaven ze geen financiering voor. Toen hoorden we over Qredits. Zij wilden wel met ons in zee en gaven al snel groen licht.”

Ted: “In Duitsland zijn we de Audi R8 auto gaan testen, het hart klopte in onze keel. De samenstelling is vrij uniek met een beige lederen interieur. Je ziet alle knopjes. Dan gaat de sleutel om en hoor je de V8, meer dan 400 pk vlak achter je.” Luc: “We kwamen juichend terug en een maand later stond ie in onze garage. Het begin van een mooi avontuur.”

Experience

Ted: “We zijn een exclusieve autoverhuurder. We hebben inmiddels een tweede auto erbij gekocht, een Maserati GranTurismo S. De Audi is matzwart en de Maserati parelmoerwit, dat matcht mooi voor de foto’s. We rijden op zeven locaties in Nederland, daar rijden we de auto’s met een aanhangwagen naar toe. We bieden onze klanten een experience: eerst maken we foto’s, daarna krijgen ze een instructie en vervolgens mogen ze zelf twintig minuten rijden in de auto.”

Luc: “Je zit met een onbekende persoon in een onbekende auto, op een onbekende plek. Dus we proberen mensen op hun gemak te stellen. Veiligheid, openheid en eerlijkheid vinden we belangrijk.” Ted: “Er zijn binnen de autoverhuur slinkse manieren om mensen geld afhandig te maken, maar daar doen we niet aan mee. We willen mensen plezier geven en eerlijk zijn in prijs en beleid. Dat werkt naar ons idee op de lange termijn het beste.”

Drive the Passion is geen standaard onderneming, er zitten behoorlijk wat risico’s aan vast. Luc: “De auto’s moeten blijven rijden, als er een kapot gaat zijn daar flinke kosten aan verbonden. Daarnaast is de verzekering heel hoog, maar we willen dat onze klanten goed verzekerd zijn.” Ted: “Iedereen denkt dat hij Max Verstappen is, maar mensen hebben gewoon geen ervaring met racen.” Luc: “Wij rijden in opvallende auto’s en andere weggebruikers reageren soms onverwacht, waardoor  gevaarlijke situaties kunnen ontstaan. Daarom zit er ook altijd een instructeur naast.”

Meerwaarde van Qredits

Behalve dat Qredits eveneens de tweede auto financierde, hebben de broers ook op coaching gebied veel aan Qredits gehad. Luc: “We hadden een goede klik met onze coach Mariëlle Wiegmans. Zij is zelf ook ondernemer. Wij hadden oogkleppen op en Mariëlle zei misschien moet je eens naar links of naar rechts kijken.” Ted: “In het begin was er iemand die eigenlijk misbruik van ons wilde maken. Wij waren nog niet hard en volwassen genoeg in het ondernemen om daar doorheen te kijken. Mariëlle heeft ons daar goed in geadviseerd, geholpen en behoed.”

Het ondernemen is begonnen!

Luc: “Auto’s gaan als een rode draad door ons leven. Voor ons heeft het niet met status te maken, maar vooral met de techniek erachter.” Ted: “Auto’s zijn net kunstobjecten. Elk decennium heeft een andere vormgeving, een ander motto. Electrische auto’s hebben de toekomst, maar er zullen ook altijd auto’s blijven als verzamelobjecten en sportwagens, om écht te kunnen genieten van het rijden.”

Luc: “Je moet als ondernemer een groot doorzettingsvermogen hebben. Soms gaat het een paar keer achter elkaar fout en heb je tegenslag na tegenslag.” Maar vult Ted aan: “Hoe dieper het dieptepunt, des te hoger de piek. Dat hebben we zelf ook meegemaakt.” Luc: “In de toekomst willen we met nog meer auto’s gaan rijden.” Ted: “En daarnaast gaan we nog andere bedrijven oprichten, die gelieerd zijn aan Drive the Passion. Het ondernemen is begonnen!”

 

Uniek en onderscheidend vanwege onze kernwaarden

Verbinden

Wij geloven dat samenwerken leidt tot succes. We bouwen aan ons netwerk. We stimuleren dat onze klanten een eigen netwerk opbouwen. En verbinden de ondernemer met onze partners.

Persoonlijk

De ondernemer en zijn of haar plan staan bij ons centraal. We zijn persoonlijk betrokken bij onze klanten en komen hen thuis. We denken mee, houden contact en zijn flexibel.

Sociaal

Wij willen een bijdrage leveren aan de maatschappij. Daarom helpen we mensen bij het realiseren van hun passie en dromen. We hebben geen winstoogmerk.

Zakelijk

We richten ons op ondernemers met realistische ondernemingsplannen. We zijn nuchter en zakelijk. Ons doel is het voortbestaan van de ondernemer. Zijn of haar succes is ons succes.

Drive the Passion, dromen worden werkelijkheid