De Sapkar: Smoothies, Sappen en Supersappen

De Sapkar: Smoothies, Sappen en Supersappen

Onder het genot van een heerlijke groente smoothie, vertelt ondernemer Marjolein haar verhaal. “Vroeger werkte ik als psycholoog. Eerst bij Jeugdzorg en daarna bij een behandelcentrum voor jongeren en gezinnen met complexe problematiek. Nadat ik dit werk een aantal jaren gedaan had, nam ik een rigoureuze beslissing: ik heb mijn baan opgezegd en ben 2 maanden gaan reizen in Zuid-Amerika.”

“Toen ik nog werkte als psycholoog had ik al eens een ondernemingsplan geschreven om een Juicebar te beginnen. Ik liep alleen vast op het financiële plaatje. Ik moest bijna een ton investeren en vond dat té veel geld. Tijdens mijn reis werd ik geïnspireerd door de smoothiebars die ik tegen kwam in Zuid-Amerika. De droom om een Juicebar te beginnen kwam weer boven. Omdat een ‘echte’ Juicebar zo’n grote investering vroeg, heb ik een kleinere, mobiele versie bedacht."

Terug in Nederland

Weer terug in Nederland ging Marjolein direct aan de slag met haar ondernemingsplan. “Ik had een bedrag nodig van € 19.000 om te starten. Ik hoopte dit bij vrienden en familie te kunnen lenen, maar dat lukte helaas niet.” In haar verdere zoektocht naar financiering kwam Marjolein bij Qredits terecht. “Ze geloofden in mijn plan en ik kon snel beschikken over het geld om te gaan beginnen.”

Vanaf het begin druk

Op aanraden van de bedrijfsadviseur kreeg Marjolein ook een coach via Qredits. Dit was Jeroen, werkzaam als projectmanager bij ABN AMRO. “Samen met mijn coach heb ik gekeken hoe ik bedrijven kan benaderen en bekendheid kan geven aan de Sapkar. We hebben nu drie keer afgesproken, maar ik zou eigenlijk nog meer gebruik moeten maken van de kennis van Jeroen, ook voor andere dingen.”

Voor marketing heeft Marjolein geen extra hulp meer nodig: “Het is vanaf het begin heel druk. Wekelijks krijg ik 5 tot 10 offertes binnen voor festivals, bruiloften of andere feestjes. Daarnaast sta ik op Amsterdamse markten en heb ik samenwerkingen met diverse lunchrooms. Het gaat dus goed!”

Sappie?

Marjolein heeft een grote passie en interesse voor voeding en gezondheid: “Met de Sapkar wil ik mijn kennis overbrengen op een groter publiek, zodat steeds meer mensen kunnen genieten van de positieve effecten die sappen hebben op lichaam en geest.” En over 5 jaar? “Dan heb ik er in ieder geval nog een Sapkar bij, maar ik denk zelfs dat ik dan mijn allereerste droom heb waargemaakt, de Juicebar!”

www.de-sapkar.nl

Uniek en onderscheidend vanwege onze kernwaarden

Verbinden

Wij geloven dat samenwerken leidt tot succes. We bouwen aan ons netwerk. We stimuleren dat onze klanten een eigen netwerk opbouwen. En verbinden de ondernemer met onze partners.

Persoonlijk

De ondernemer en zijn of haar plan staan bij ons centraal. We zijn persoonlijk betrokken bij onze klanten en komen hen thuis. We denken mee, houden contact en zijn flexibel.

Sociaal

Wij willen een bijdrage leveren aan de maatschappij. Daarom helpen we mensen bij het realiseren van hun passie en dromen. We hebben geen winstoogmerk.

Zakelijk

We richten ons op ondernemers met realistische ondernemingsplannen. We zijn nuchter en zakelijk. Ons doel is het voortbestaan van de ondernemer. Zijn of haar succes is ons succes.

De Sapkar: Smoothies, Sappen en Supersappen