Placeholder van een trap met oranje waas

Het verhaal van ondernemerscoach Wim Drost

'Samen kijken naar oplossingen en een luisterend oor bieden.'

Inge Geertman
Geschreven door
Inge Geertman
Regio-coördinator Coaching
Toegevoegd op
04-02-2020
Gemiddelde leestijd
3 minuten
Geplaatst onder
Ondernemers die verder willen
Coaching

Een goed gesprek

Als Coach ben je bereikbaar voor telefoontjes van ondernemers die twijfelen aan de wegen die ze moeten bewandelen. Daarin doe je als ondernemer een beroep op de kennis, de ervaring, maar ook op het talent van de coach. Wim Drost meldde zich meteen als Coach. Fijn, want het vertrouwen in zijn stem zorgt ervoor dat je meteen ideeën krijgt voor de punten die je nu wél op kunt pakken. Wim Drost is als coach begonnen bij Qredits tijdens de coronaperiode. Een goed gesprek kon voor een ondernemer in de lastige periode al helpen.

Profiteer zelf ook van een ervaren coach

Qredits helpt je verder met jouw ondernemersreis.
Adviesgesprek

Een luisterend oor

'Naast dat je samen keek naar de oplossingen die er waren, bied je ook een luisterend oor. Want in de corona tijd stond dat vooraan. Ondernemers zijn echt even in paniek.” Gelukkig was Wim op beide vlakken ervaren en kon hij de ondernemer goed voorzien van goede tips. 'De allereerste dame die ik aan de lijn kreeg, vreesde binnenkort failliet te gaan als gevolg van de terugval in omzet door het coronavirus. Samen met haar echtgenoot runde zij een snackbar. Zij verzamelde informatie bij de KVK, had de bank gebeld en belde dus ook met Qredits. We hebben het nog gehad over de optie om ook de verhuurder van het pand waarin ze zitten te benaderen voor een tijdelijke verlaging van de huur. Haar heb ik voornamelijk gerustgesteld dat de weg die ze volgt de juiste is; namelijk benader alle partijen actief!'

'Ik hoop dat ik de ondernemer wat op scherp heb kunnen zetten.'

Wim Drost

Wim Drost

Qredits Coach

Coaching bij Qredits

Gratis coaching

voor klanten

Altijd een coach die bij jou past

wij zoeken de juiste match

Persoonlijk

Persoonlijk betrokken bij onze klanten

Sociaal

Bijdrage leveren aan de maatschappij

Op scherp zetten

'Bij het tweede gesprek ging het erom hoe je de komende maanden met zes man personeel kunt doorkomen terwijl de inkomsten nagenoeg nul zijn. Het ging om een jong bedrijf in de communicatie dat dit jaar dacht te zullen doorbreken. Met de ondernemer heb ik verschillende opties doorgenomen. Hoe kan ik mijn kosten verminderen, door bijvoorbeeld de toeleveranciers ‘on hold’ te zetten. Maar ook door een overbrugging voor de personeelskosten te zoeken via Qredits of een regeling van de overheid. Ik hoop dat ik de ondernemer wat op scherp heb kunnen zetten om vooral richting toeleveranciers door te pakken.'

Arrow