Sylvia Hartendorp – Van Les Maestros naar The Hatshop

Sylvia Hartendorp – Van Les Maestros naar The Hatshop

De ambitie om voor zichzelf te beginnen had Sylvia Hartendorp (49) al van jongs af aan. Toch wist ze op jonge leeftijd nog niet zo goed waarmee ze een eigen zaak wilde starten. Maar de liefde voor mooie hoeden en petten is er altijd al geweest én ja, dan ga je toch je passie achterna.

Het idee

Het begon met het idee om een fysieke winkel in ambacht en kunst te openen. Om dit te realiseren had ze financiële middelen nodig. De zoektocht hiervoor ging helaas niet zo soepel als ze gehoopt had. ”Vanuit de WW ben ik aan de slag gegaan om mijn eigen onderneming te starten. Hiervoor heb ik meerdere kredietaanvragen ingediend, zowel bij Qredits als bij de gemeente. Helaas werden mijn aanvragen meerdere malen afgewezen.”

   

Ondernemersschool

Door de gemeente werd Sylvia ondertussen getipt over de Ondernemersschool van Qredits. Sylvia wilde nog steeds graag een eigen onderneming en schreef zich hiervoor in. “Nog dezelfde dag schreef ik me in voor deze Ondernemersschool. De verschillende gastsprekers hebben mij veel geleerd. Van social media tot het presenteren van jezelf, dat waren voor mij echt leerzame lessen. Iedere maandagavond kregen we klassikaal les in het ondernemerschap.”  Binnen tien weken had ze haar eigen ondernemingsplan staan.

Andere koers

Sylvia’s plan was om een winkel in ambacht en kunst te openen, genaamd: Les Maestros. Helaas kon ze hiervoor niet de juiste financiële middelen krijgen. “Na 1,5 jaar is het me helaas niet gelukt om de financiering voor Les Maestros rond te krijgen.”  Daarna heeft Sylvia haar koers gewijzigd en heeft ze een nieuw ondernemingsplan geschreven.

Een gewaagde stap

Toen ze vorig jaar samen met haar vriend een kopje koffie zat te drinken bij Riviera Maison in Arnhem, viel haar oog op een prachtig pand uit het jaar 1880. “Mijn hart klopte in mijn keel. Ik werd overspoeld door het gevoel dat dit dé plek was om te starten met de verkoop van mijn hoeden en petten.”  Haar vriend dacht daar anders over, lacht Sylvia, maar dat weerhield haar niet. Ze stuurde de makelaar van het pand een e-mail, mét succes. “Twee weken na die e-mail zat ik al in dit prachtige pand.”  

Haar jarenlange droom is dankzij haar nieuwe ondernemersplan werkelijkheid geworden. Hiervoor kreeg ze alsnog een financiering bij Qredits, vertelt Sylvia blij! De handelsnaam ‘Les Maestros’ heeft ze overigens gewijzigd naar ‘The Hatshop’. “De naam Les Maestros leverde veel vragen op. Klanten wisten niet goed wat ik verkocht.”

The Hatshop

Ondertussen zit Sylvia al een paar maanden in haar pandje in hartje Arnhem. Ze verkoopt hoeden en petten van verschillende merken voor zowel jong als oud. “De ‘Peaky Blinders’ pet is helemaal hip. Daarvoor had ik laatst zelfs een jongen van 10 in de winkel. Dat vond ik wel heel erg leuk!. Er komen bij mij klanten van jong tot oud, ja, dus echt van 10 tot 80.” Ze heeft een knus pandje van 20 m2. Maar wel zonder toilet en stromend water. Gelukkig komt hier binnenkort verandering in. “Het pand wordt nu verbouwd en ik beschik straks over ongeveer 55 m2, een toilet en een wateraansluiting. Dat is wel heel fijn!”

Dromen voor de toekomst

Sylvia hoopt dat de The Hatshop goed gaat lopen en dat ze op den duur zichzelf een salaris kan uitkeren. Ook hoopt ze dat ze de komende jaren nog mag blijven genieten van haar prachtige pandje in hartje Arnhem. “De verhuurder heeft plannen om dit pand op te knappen naar de originele staat, alleen daardoor gaat de huur helaas ook omhoog. Ik hoop dat ik hier over een paar jaar de huur dus prima kan betalen. Ach, wat zal ik zeggen, ondernemen blijft altijd uitdagend.”

Uniek en onderscheidend vanwege onze kernwaarden

Verbinden

Wij geloven dat samenwerken leidt tot succes. We bouwen aan ons netwerk. We stimuleren dat onze klanten een eigen netwerk opbouwen en verbinden de ondernemer met onze partners.

Persoonlijk

De ondernemer en zijn of haar plan staan bij ons centraal. We zijn persoonlijk betrokken bij onze klanten en komen bij de klant thuis. We denken mee, houden contact en zijn flexibel.

Sociaal

Wij willen een bijdrage leveren aan de maatschappij. Daarom helpen we mensen bij het realiseren van hun passie en dromen. We hebben geen winstoogmerk.

Zakelijk

We richten ons op ondernemers met realistische ondernemingsplannen. We zijn nuchter en zakelijk. Ons doel is het voortbestaan van de ondernemer. Zijn of haar succes is ons succes.

Sylvia Hartendorp – Van Les Maestros naar The Hatshop