6 stappenplan voor belastingaangifte
Belastingaangifte kan lastig zijn. Wij helpen je graag, met dit stappenplan doe jij zelf je belastingaangifte.
De beste tools en tips op een rijtje.
Social media! Niet meer weg te denken uit het dagelijkse leven. Jij gebruikt het vast ook voor je eigen bedrijf. Maar gebruiken is één, er ook daadwerkelijk aanwezig zijn is twee.
De kunst is om jezelf als bedrijf te laten schitteren op social media. Iedere keer weer zorgen voor nieuwe content. Best lastig toch?
Dat snappen wij heel goed! Ook jij denkt vast wel eens: 'Wat kan ik vandaag nou weer posten?' en 'Welke online platformen moet ik gebruiken?'.
En dan weet je eindelijk wat je wilt gaan plaatsen. Moet je ook nog na denken over de dag én het tijdstip. Ja, zo gemakkelijk is het allemaal nog niet. Maar een contentplanning kan je hierbij helpen!
Een contentplanning is een soort kalender die dient als handig hulpmiddel voor organisaties. De planning geeft handvatten voor het inplannen van al je social media content. Hierin geef je de tekst van de content, platform voor de content en tijdstip van de contentpost.
Zodat je uiteindelijk een kant-en-klaar schema hebt. Klinkt handig hé?
Een jaar bestaat uit maar liefst 365 dagen. Soms zelfs 366 dagen. Het is een flinke opgave om voor iedere dag/week weer content te bedenken en te schrijven. Om op drukke momenten niet te verzanden in excuses kun je een contentplanning maken.
Door gebruik te maken van een contentplanning en een inhaakkalender, maak jij jezelf het iets gemakkelijker.
En dat niet alleen. Denk goed na over de inhoud. Denk goed na over het sociale mediakanaal waarop je het wilt delen. Plaats straks geweldige content. Door het juiste gebruik van sociale media zou jouw sociale netwerk groeien. En dat wil je toch?!
Klinkt dit je als muziek in de oren? Mooi! Want het kost eventjes tijd, maar uiteindelijk werpt het zijn vruchten af. Én uiteindelijk levert deze planning je juist tijd op. Want steeds à la minute een social media bericht uit je mouw schudden, kost uiteindelijk meer energie.
Je kunt een kalender in Word of Excel aanmaken. De verschillende data worden aangevuld met de bijbehorende teksten die je wilt delen in de aankomende maanden. Ook in Excel zou je een content agenda kunnen ontwikkelen.
Er zijn ook verschillende tools die je kunt gebruiken. Zowel online- als offline. Om je een voorzetje te geven hebben we er twee uitgepikt:
Bij het indelen van je contentplanning kun je gebruik maken van een issuekalander of een inhaakkalender. Hier staan per maand alle leuke dagen op waarvan jezelf misschien het bestaan nog niet eens wist. Daar kun je dan ‘op inhaken’ met je social media bericht. Wij spreken uit ervaring!
De content die je deelt moet passen bij jouw organisatie en natuurlijk ook bij jouw klanten. Dit verschilt per branche of bedrijf. Kijk eens hoe je concurrenten dit doen, of grote bedrijven in jouw branche.
Het schrijven van goede content is een vak apart en dit kun je leren. Dit kost wellicht even tijd, maar hoe vaker je het doet, hoe makkelijker het gaat. Een kort verhaaltje, een anekdote of een begeleidende zin bij een foto, allemaal vormen van content.
Let op het aantal tekens. Het credo ‘less is more’ geldt ook hier.
Is je content klaar? Dan kun je de content gaan inplannen voor de verschillende social media kanalen. Het inplannen van content kan gemakkelijk gedaan worden. Echter heeft het voor- en nadelen.
Het voordeel hiervan is dat het automatisch gepost wordt op social media. Heerlijk! Hoef je dat niet meer zelf te doen. Het nadeel hiervan is dat er iets kan veranderen waardoor je liever de content niet wil plaatsen.
Mocht je toch de content in willen plannen. Check dan regelmatig of hetgeen wat je wilt posten nog steeds relevant is!
We hopen dat je enthousiast bent geworden én direct een dagdeel vrij maakt om hiermee aan de slag te gaan. Zodra je in de flow zit, ga je als een speer! Heel veel succes met het maken van je eigen contentplanning. Rock the stage on social media!