‘Winkel is meer dan winkel in internettijdperk’

‘Winkel is meer dan winkel in internettijdperk’

18-03-2013 WinkelOnline

Dat zeggen experts van de MIPIM trade fair, een internationale vastgoedbeurs in Cannes, in een interview bij Reuters

Door meerdere diensten in een te verpakken kunnen Europese retailers de online klant weer verleiden tot een bezoek. Bijvoorbeeld doordat ze ook gemeentezaken en doktersafspraken kunnen regelen als ze aan het winkelen zijn.

“Winkels moeten full-service communities worden”, zeggen de experts. De aanbevelingen worden gedaan tegen de achtergrond van een toenemend aantal retailers dat het hoofd niet boven water weet te houden, zoals platenlabel HMV en videowinkel Blockbuster.

Vrije tijd

“Over twintig jaar zijn er alleen nog maar winkelconcepten die de klant een reden geven voor een bezoek, zoals kunstgaleries, gezondheidscentra en warenhuizen met bioscopen en restaurants”, zegt David Roberts van architectenbureau Aedas.”Het zijn plekken waar mensen hun vrije tijd willen en kunnen doorbrengen.”

De experts zien ook kansen in de opslag van goederen. Bestellingen via het internet worden per post verzonden en geretourneerd. Die groeiende markt vraagt ook om meer opslagruimte.

Bron: NuZakelijk

‘Winkel is meer dan winkel in internettijdperk’