Week van de Ondernemer ook in 2013 druk bezocht

Week van de Ondernemer ook in 2013 druk bezocht

De Week van de Ondernemer, georganiseerd door ING en MKB-Nederland, dient sinds oudsher als inspiratie- en netwerkevenement voor ondernemers. In meerdere weken van het jaar zijn verschillende locaties in Nederland het toneel van topsprekers uit het bedrijfsleven. Zij bieden inspiratiesessies en workshops aan over facetten van het ondernemerschap.

Qredits

Qredits was dit jaar voor het eerst aanwezig op de Week van de Ondernemer. Zowel op de landelijke bijeenkomst in Utrecht als op 4 regionale plaatsen was Qredits vertegenwoordigd op de beurs. Ook is Qredits meerdere keren de dialoog aangegaan met ondernemers in korte sessies over alternatieve financiering. De behoefte aan financiering bij de MKB-ondernemer groeit en de belangstelling voor het MKB-krediet was dan ook erg groot bij de Qredits stand.

Kennisdeling en netwerken

Naast internationaal succesvolle ondernemers, zoals Michiel Muller, Arko van Brakel en Ruud Hendriks, zijn er ook landenspecialisten, ambassadeurs en adviseurs die helpen internationale ambities waar te maken. Verder biedt het event deskundigheid op gebied van financiën en strategie.

“Het helpt ondernemers informatie en kennis op te doen dat hen kan helpen succesvoller te ondernemen”, legt Ben van de Vrie, marketingdirecteur van ING Zakelijk uit. “Verder komen ze elkaar tegen en spreken af elkaar later nog eens op te zoeken. Dit versterkt het ondernemerschap in Nederland.

Tradities

De Week van de Ondernemer is inmiddels een event van tradities. Het begint, zoals elk jaar, in april. Drie dagen lang is er een conferentie opgetuigd in het Beatrixgebouw van de Jaarbeurs. “En op de maandag wordt er altijd gestart met de ING-Familiebedrijvendag”, vertelt Arjen Boukema, woordvoerder bij ING. “Dat gaan we ook in 2014 weer doen.”

Als de Week van de Ondernemer in april aftrapt, geniet het event direct veel belangstelling op social media. “Dit jaar waren we liefst drie dragen lang trending topic op Twitter”, vertelt Boukema. “Daardoor hebben we een bereik van 1,3 miljoen mensen weten te creëren.”

Lees verder op NuZakelijk.nl

Week van de Ondernemer ook in 2013 druk bezocht