Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Via de email heb je een link ontvangen met het verzoek om een vragenlijst in te vullen over je onderneming. Met de antwoorden die je geeft kunnen we beter inzichtelijk  maken wat we met microkrediet kunnen bereiken, maar ook waar het ondernemers nog aan ontbreekt. Op deze pagina vind je de meest gestelde vragen over deze vragenlijst. 

  • Waarom ontvang ik een vragenlijst van Qredits?

    Deze vragenlijst ontvang je omdat je klant bent bij Qredits. De vragen die gesteld worden gaan over jou en je bedrijf. De antwoorden geven ons een beeld van de impact die we op de economie en het MKB hebben. En we gebruiken je feedback om onze dienstverlening te  optimaliseren. We sturen je deze lijst één keer per jaar.

  • Vragenlijst

    Per onderneming wordt er 1 vragenlijst verzonden aan de hoofdkredietnemer. Omdat je bij Qredits zo geregistreerd staat, heb je deze vragenlijst ontvangen.

  • Wat gaat Qredits doen met de antwoorden die ik geef op de vragen uit de vragenlijst?

    Zoals je weet is Qredits een sociale onderneming. Dat betekent dat we geen winstoogmerk hebben, maar uitsluitend impact willen maken: economische en sociale impact. Dat laten we zien door jaarlijks de uitkomsten van deze vragenlijst te vertalen naar cijfers en trends. Die publiceren we vervolgens weer op onze website en delen we met beleidsmakers voor het MKB, zoals het Ministerie van Economische Zaken & Klimaat.

  • Moet ik de vragenlijst invullen?

    Wellicht heb je er al wel ervaring mee, maar kredietverstrekkers (zoals Banken) dienen zich aan allerlei regels te houden waarbij het monitoren van de klanten een belangrijk onderdeel is. Qredits heeft ervoor gekozen om dit op een snelle en efficiënte wijze te doen zonder dat jij als ondernemer hiervoor allerlei kosten moet maken. Denk bijvoorbeeld aan het opsturen van een jaarrekening. Dit willen wij niet! Het betekent alleen wel dat het van belang, en dus verplicht is, dat je vragenlijst invult.  

  • Gegevens inkomens

    Aan de hand van jouw inkomensgegevens kunnen we bepalen wat microkrediet voor je heeft betekend of kan betekenen. En wat dus het bereikte effect is van een microkrediet. Wij communiceren deze effecten met partijen die ons ondersteunen om te laten zien wat we bereiken en waar het ondernemers nog aan ontbreekt.

  • Ik weet alleen mijn netto inkomen

    Op je belastingaangifte staat je bruto inkomen vermeld. Als dat van dit jaar nog niet bekend is kun je de meest recente belasting opgave gebruiken die je hebt.

  • Vertrouwelijke informatie

    Om te kunnen bepalen wat microkrediet voor je heeft betekend of kan betekenen en wat dus het bereikte effect is van een microkrediet, hebben we een aantal basisgegevens nodig over jouw inkomen, omzet en dergelijke. Met deze gegevens kunnen we partijen die ons ondersteunen laten zien wat we bereiken en waar het ondernemers mogelijk nog aan ontbreekt. Met de gegevens wordt zorgvuldig omgegaan, ze zullen niet herkenbaar zijn in rapportages. Ook in rapportages aan derden zullen geen herkenbare persoonsgegevens worden opgenomen.

  • Ik weet het antwoord op bepaalde vragen niet

    Om een compleet beeld te krijgen hebben we antwoord nodig op zoveel mogelijk vragen. Als je het antwoord niet weet probeer dan een schatting te maken. Je kunt ook in het opmerkingenveld een opmerking hierover plaatsen.

  • Wat wordt bedoeld met persoonlijk inkomen?

    Met persoonlijk inkomen wordt bedoeld het inkomen dat je zelf verdiend. Dus niet het inkomen van andere leden van je gezin.

  • Wanneer bestaat mijn onderneming niet meer?

    Je onderneming bestaat niet meer als:
    - Je onderneming is uitgeschreven bij de kamer van koophandel;
    - Je onderneming failliet is verklaard;
    - Er geen omzet meer wordt gegenereerd.

  • Ik wil meer geld lenen maar dat kan ik niet invullen in de vragenlijst?

    Als je iets wil veranderen aan de producten die je afneemt bij Qredits, kun je contact opnemen met je contactpersoon bij Qredits. Dit is de bedrijfsadviseur van Qredits, die je leningaanvraag met je heeft besproken of de beheerdesk van Qredits. De beheerdesk van Qredits kun je bereiken via het algemene nummer 0546-534 010.

  • Ik heb een probleem met aflossen wat moet ik doen?

    Als je problemen hebt met aflossen van je krediet kun je contact opnemen met je contactpersoon bij Qredits. Dit is de bedrijfsadviseur van Qredits die je leningaanvraag met jou heeft besproken of de beheerdesk van Qredits. De beheerdesk is te bereiken via het algemene nummer van Qredits 0546-534 010.

  • Wat zijn crediteuren?

    Crediteuren zijn schuldeisers van je bedrijf. Dat wil zeggen partijen aan wie je nog geld moet terugbetalen. Dat kan zijn omdat ze je een lening hebben verstrekt, maar ook als je iets hebt gekocht wat je nog niet hebt betaald.  In de balans van jouw onderneming (opgesteld door de boekhouder) kun je zien wie je crediteuren zijn.

  • Overgenomen onderneming

    Hiermee bedoelen we of de onderneming al bestond als bedrijf van een andere ondernemer voordat je ermee begon. Dit kan ook onder een andere naam geweest zijn. Als je als eerste de activiteient die in de onderneming plaatsvinden bent begonnen, dan heb je hem niet overgenomen.

Veelgestelde vragen