Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Via de email heb je een link ontvangen met het verzoek om een vragenlijst in te vullen over je onderneming. Met de antwoorden die je geeft kunnen we beter inzichtelijk  maken wat we met microkrediet kunnen bereiken, maar ook waar het ondernemers nog aan ontbreekt. Op deze pagina vind je de meest gestelde vragen over deze vragenlijst. 

  • Waarom ontvang ik een vragenlijst van Qredits?

    Qredits verstrekt microkrediet sinds 2009 en wil graag inzichtelijk maken wat de impact hiervan is op de maatschappij. Qredits meet dit aan de hand van een vragenlijst. Jouw antwoorden helpen dus in kaart te brengen wat we met het verstrekken van kredieten kunnen bereiken.

  • Krijg alleen ik deze vragenlijst of ook de medekredietnemers/vennoten?

    Per onderneming wordt er 1 vragenlijst verzonden aan de hoofdkredietnemer. Omdat je bij Qredits zo geregistreerd staat, heb je deze vragenlijst ontvangen.

  • Wat gaat Qredits doen met de antwoorden die ik geef op de vragen uit de vragenlijst?

    Qredits gaat de antwoorden gebruiken om de resultaten van het verstrekken van kredieten in de maatschappij in beeld te brengen. Daarnaast zullen de resultaten als input dienen voor het Sociaal Jaarverslag. De resultaten worden anoniem verwerkt.

  • Moet ik de vragenlijst invullen?

    Als je lening bij Qredits nog loopt, ben je normaal gesproken verplicht de jaarcijfers aan te leveren. Qredits heeft ervoor gekozen om als alternatief de vragenlijst aan te bieden. Dit kost jou minder tijd. Vul je de vragenlijst niet in, dan verwachten wij dat je de jaarcijfers aanlevert.
    Als je lening bij Qredits al is afgelost, is het invullen van de vragenlijst niet verplicht. We willen je toch verzoeken om de vragenlijst in te vullen, omdat juist jouw resultaten zo belangrijk zijn om het effect van het verstrekken van kredieten in beeld te kunnen brengen.

     

  • Waarom wil Qredits gegevens over mijn inkomen weten?

    Aan de hand van jouw inkomensgegevens kunnen we bepalen wat microkrediet voor je heeft betekend of kan betekenen. En wat dus het bereikte effect is van een microkrediet. Wij communiceren deze effecten met partijen die ons ondersteunen om te laten zien wat we bereiken en waar het ondernemers nog aan ontbreekt.

  • Ik weet alleen mijn netto inkomen

    Op je belastingaangifte staat je bruto inkomen vermeld. Als dat van dit jaar nog niet bekend is kun je de meest recente belasting opgave gebruiken die je hebt.

  • Waarom wil Qredits zoveel vertrouwelijke informatie van mij weten?

    Om te kunnen bepalen wat microkrediet voor je heeft betekend of kan betekenen en wat dus het bereikte effect is van een microkrediet, hebben we een aantal basisgegevens nodig over jouw inkomen, omzet en dergelijke. Met deze gegevens kunnen we partijen die ons ondersteunen laten zien wat we bereiken en waar het ondernemers mogelijk nog aan ontbreekt. Met de gegevens wordt zorgvuldig omgegaan, ze zullen niet herkenbaar zijn in rapportages. Ook in rapportages aan derden zullen geen herkenbare persoonsgegevens worden opgenomen.

  • Ik weet het antwoord op bepaalde vragen niet

    Om een compleet beeld te krijgen hebben we antwoord nodig op zoveel mogelijk vragen. Als je het antwoord niet weet probeer dan een schatting te maken. Je kunt ook in het opmerkingenveld een opmerking hierover plaatsen.

  • Wat wordt bedoeld met persoonlijk inkomen?

    Met persoonlijk inkomen wordt bedoeld het inkomen dat je zelf verdiend. Dus niet het inkomen van andere leden van je gezin.

  • Wanneer bestaat mijn onderneming niet meer?

    Je onderneming bestaat niet meer als:
    - Je onderneming is uitgeschreven bij de kamer van koophandel;
    - Je onderneming failliet is verklaard;
    - Er geen omzet meer wordt gegenereerd.

  • Ik wil meer geld lenen maar dat kan ik niet invullen in de vragenlijst?

    Als je iets wil veranderen aan de producten die je afneemt bij Qredits, kun je contact opnemen met je contactpersoon bij Qredits. Dit is de bedrijfsadviseur van Qredits, die je leningaanvraag met je heeft besproken of de beheerdesk van Qredits. De beheerdesk van Qredits kun je bereiken via het algemene nummer 0546-534 010.

  • Ik heb een probleem met aflossen wat moet ik doen?

    Als je problemen hebt met aflossen van je krediet kun je contact opnemen met je contactpersoon bij Qredits. Dit is de bedrijfsadviseur van Qredits die je leningaanvraag met jou heeft besproken of de beheerdesk van Qredits. De beheerdesk is te bereiken via het algemene nummer van Qredits 0546-534 010.

  • Er wordt gevraagd of ik gebruik maak van sociale media, wordt hier bedoeld persoonlijk, voor mijn bedrijf of allebei?

    Bij het antwoord op deze vraag kun je aangeven of je alleen persoonlijk (prive) of ook zakelijk gebruik maakt van social media. Ook kun je kiezen voor geen van beiden.

  • Wat zijn crediteuren?

    Crediteuren zijn schuldeisers van je bedrijf. Dat wil zeggen partijen aan wie je nog geld moet terugbetalen. Dat kan zijn omdat ze je een lening hebben verstrekt, maar ook als je iets hebt gekocht wat je nog niet hebt betaald.  In de balans van jouw onderneming (opgesteld door de boekhouder) kun je zien wie je crediteuren zijn.

  • Wat wordt bedoeld met de vraag heeft u uw onderneming overgenomen?

    Hiermee bedoelen we of de onderneming al bestond als bedrijf van een andere ondernemer voordat je ermee begon. Dit kan ook onder een andere naam geweest zijn. Als je als eerste de activiteient die in de onderneming plaatsvinden bent begonnen, dan heb je hem niet overgenomen.

Veelgestelde vragen